Östkusten i Australien!

Jag i Darling Harbor, Sydney.
Jag och Dan (Goodenough - skojigt efternamn...) i Sydney.
Joao (Portugal), jag och Dan (England) i ett regnigt Sydney.
Kontraster.
Sydney!
Simning i Sydney.
Bondi beach, tyvärr i spöregn och blåst.
Alex, jag och Del - mitt sällskap i bilen upp från Melbourne till Sydney. Slutade med att vi hängde hela helgen i Sydney.
Min lift från Sydney upp till Gold Coast! Lyxigt värre.
Och här är de jag åkte med - Marka från Estland och Tino och Franzi från Tyskland - i husbilen.
Pelikaner!
Gold coast!
Underbara Leah och jag i Currumbin, Gold coast.
Kollar inte vågorna idag... Tydligen var detta under ett par dagar med de största vågorna folk sett på Gold coast under väldigt lång tid.
Leah  efter en yoga-klass.
Jag och Bela (tysk) på roadtrip från Byron Bay till Brisbane.
Hippiemuseum i hippiestaden Nimbin.
Bilen blev lite överhettad....
...så vi gick på en promenad i regnskogen.
Brisbane, himla skön stad!
Jag och Ben (som jag och Louise träffade i Xi'an, Kina) i Brisbane.
Solnedgång i Brisbane.
Noosa - husen ligger på en sandö i flodutloppet. Lyxigt värre.
Jag och min lift Stan som körde mig till från Brisbane till Rainbow beach. Här är vi i Noosa.
Jag i Rainbow beach!
Solnedgång i Rainbow beach.
Vår bil på färjan över till Fraser Island.
Hela gruppen - 34 stycken.
Plockar pipis på stranden - när man ser en bubbla i sanden gräver man lite och plockar upp en mussla. Lägger man ner den igen sträcker den ut sin tunga och gräver ner sig i sanden igen. Smakar typ som musslor...
Jag på Fraser Island! Sjukt vackert.
Dingo! De skrämde upp oss rejält om hur man ska agera när man möter en, och hur farliga de kan vara. Så alla sprang omkring och var lite smårädda om kvällarna. Inga olyckor dock. :)
Alla sitter och socialieserar på kvällen.
Vi körde på ett led på stranden. Sand, sand, sand - ingen ände.
Och vi satt som packade sillar i bilen.
Lake McKenzie! Så otroligt vacker sjö -  sötvatten och sanden kan man putsa smycken med och skrubba kroppen med.
Jeannie (England) kör sandboarding i Rainbow Beach.
Sandboarding med irländare och engelskmän.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fantastiska bilder! Gu va dfint det ser ut, solnedgång i Brisbane helt otroligt! ska bli roligt att höra om dina resor sen! och titta på alla dina fina bilder! Njut!

kram kram

2011-05-24 @ 10:27:16
URL: http://migheja.blogg.se/
Postat av: Louise

Wow! Älskar dina foton! Shit vilken kamera du köpt! Bilderna blir sjukt bra! You didn't tell me, gjorde du sandsurfing?

Kraaam!

2011-05-25 @ 11:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0