Segling i Whitsundays och Cairns

På en väldigt Australiensisk mack mitt ute i ingenstans, på väg till Airlie beach.
Jag jobbar som frisör. Andy och Jenny som jag åkte från Fraser Island till Whitsundays blev nöjda!
Lagoonen i Airlie beach.
Häftig segling i Whitsundays! Vi var 29 personer på en båt som vunnit alla major ocean race två gånger och är den enda båt i världen som nånsin gjort det. Alla får sitta på högkanten och vatten spolar över båten ibland. Otroligt häftigt!
Jag på Whitehaven beach. Här såg vi hajar och stingrockor i vattnet.
Whithaven beach som består av 98% silica, det är fin, fin sand med runda korn så man kan putsa smycken i den.
Lite lugnare segling med sol och fina vyer. Ganska njutningsfullt.
Vackert.
En öl i solen med härligt folk. (Igen var jag den enda svensken)
Piratflaggan är uppe, hårdrocksmusik på hög volym och en massa vind i seglen. Dave var vår skeppare.
Efter en timmes fantastisk snorkling bland koraller och färgglada fiskar var det häftigt väder och solnedgång.
Tillbaka på fastlandet mötte upp några som jag var på Fraser Island med i Airlie beach.
Jag mötte upp Elin och Gustav som var mina grannar under säsongen i Frankrike. Och det blev ett väldigt skojigt foto när vi skulle gå tillbaka för att hämta kameran efter ett gruppfoto.
Ute tillsammans med mina rumskompisar i Airlie beach.
Vi spelade ett stort Jenga! Det var himla roligt.
Lagoonen i Cairns.
Trädgården hemma hos Tim. Här växer det ananas, bananer, avocado - you name it! Gryymt!
Jag och Tim på Esplanaden i Cairns.
På scootern!
Tims hund - Harry! En riktig sötnos.
Jag träffade en kompis en dag - Kaye. Ball gubbe.
I Botaniska trädgården.
Ett väldigt spetsigt träd i botaniska trädgården.
Turgruppen till regnskogen. Jag, Del och ett antal gamlingar. De var goa!
Vi såg krokodiler!!
Och en trädorm!
Och en trädgroda! Lite fusk dock, eftersom den satt på ett stuprör...

Jag och Del med fin utsikt.
Cape Tribulation - fint, men jag förstår inte riktigt hysterin.
Stora Barriärrevet! Här snorklade vi i några timmar och såg skölpadda, nemo-fiskar, stingrocka m.m.
Det var allt för mig på denna resan! Tack för att ni hängt med!

Kommentarer
Postat av: Louise

Haha! Jag gillar din min nar du traffar dina grannar fran Frankrike! Kul att ni sag bade stingrockor och hajar! Inte vi :( Kraam

2011-06-01 @ 00:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0