Julfirande i Fernie

God jul och god fortsättning allihop!! 
 
Så här firade jag jul i år:
 
Julaftons morgon var en fin morgon.
 

På juldagen blev jag och Quinn inbjudna till Jennifer och Dwight (mina hyresvärdar) på frukost. Här med en uppklädd Luna.
 
Julfrukosten är inte riktigt som hemma - här var det croissanter och fruktsallad. 
 
Luna underhåller under julklappsöppnandet. 
 
Julskidåkning såklart.
Hela familjen Gross - Dwight, Drew, Jayden och Jennifer - uppe på högsta toppen på skidområdet, Polar peak.
 

Utsikten från Polar peak (en av de få dagarna då man faktiskt ser nåt här uppe...)
 
En nöjd Katrin uppe på Polar peak med Fernie nere i dalen i bakgrunden.
 
På kvällen var vi på middag hos familjen Watson. Dwight, Jennifer, Niel. Här spelar vi spel där man ska förklara ett ord med andra ord. 
 
Jag och Quinn hos famlijen Watson på juldagen.
Så de senaste veckorna har jag suttit husvakt åt ett par vänner. Och det kom även två katter med på köpet. 
Det har varit ett par magiska veckor då det inte slutade snöa i princip över huvudtaget på en hel vecka. Så varje dag var alla spår igensnöade uppe på berget, varje dag var det i princip bara färska spår jag gjorde. Helt otroligt!
Quinn har av någon anledning inte varit riktigt lika åksugen som alla andra i byn. Han var bara uppe några gånger, och resten av tiden låg han mest hemma och kollade film. Det  var lite frustrerande för mig, när förhållandena var så ovanligt bra, men jag minns kanske bara inte hur det är att vara 17...
Min benskada som har varit återkommande de senaste tre åren verkar också ha gett med sig något. Jag gick till en pjäxsnubbe som sa åt mig att inte spänna mina pjäxor så hårt. Och det hjälper faktiskt! Jag ska köpa honom en flaska vin. 
Här är en länk till en video när jag åker, så ni får en hum om hur bra jag har det... 
 
(Denna är dock oklippt, och efter ca 1,30 min virrar jag mest runt då vi åkt lite fel...)

Jobbet har dragit igång på allvar med lunchrusch och mycket folk även på middagen. Imorgon ska tydligen vara den värsta dagen på året. Jag fick en liten känning av det idag, men förväntar mig att imorgon ska vara snäppet värre. Tiden går fort i alla fall!
Katterna som jag passar; Shazzy.                    
             
...och Dinger.
 
Vi var och såg the Hobbit en dag. Jag hade precis åkt på en förkylning och sov under större delen av filmen. Dessutom är jag inte ett tillräckligt stort fan av  den genren.
 
Snö, snö, snö, snö.......
 
Uppe och åker med Glen och Julie.
 
Lite knatande, men ojoj vilket åk sen!
 
Mjukt och fluffigt! 
 
En fantastisk dag i backen med Ryan (som jag gick lavinkurs med) och hans kompis Ben - två otroligt bra skidåkare vilket fick mig att pusha mig själv, vilket är bra! Brant, mjukt, hopp, kul som sjutton!
 
Snön yr i ansiktet vid varje sväng, precis som det ska vara. 
 
Snövallarna växte snabbt då det snöade 170 cm på en vecka. Här är första solglimten på länge.
 
En fin kväll i centrum av Fernie, efter en vecka av snöande. 

Önskar alla ett riktigt gott nytt år!!

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh vad skoj att du lagt ut en film! Den första funkade dock inte för mig. Haha, tänk mig åka runt i de där backarna, haha.. Hade nog gått sådär ;)
Kul för er med så mkt snö! Här har vi plusgrader!
Hoppas din jäktiga jobbdag gick bra!!
Kram kram

2012-12-29 @ 01:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0