Halloween och väntan på att snön ska komma tillbaka

Vyn från gatan jag bor på...!
Snön är borta och bortglömd. Den senaste veckan har det bara regnat här. Jag har underhållit mig med simning, cykelträning i vardagsrummet, lite vandring, badminton (kul!!) och bakning.
Jag har gjort surdegsbröd (från surdegen jag fick med mig från senaste farmen), surkål, morotsmuffins och banan- och chokladmuffins. 
Något som har förändrats från tidigare säsonger och resande är mina matvanor. För en gångs skull äter jag ordentligt och bra mat...! Äldre och klokare minsann.

De är inte lika galna i Halloweenfirandet i Kanada som de är i USA men det var mycket pynt utanför husen och många barn som kom för bus eller godis. Jag, Jennifer och Dwight skar en varsin pumpa och sen klädde jag ut mig till lieman och gick ut på fest. Alla går verkligen in för utklädnader här. Jag var ute helgen innan också, men inte utklädd och jag var i princip ensam om att inte vara det. 
Jag, Jennifer och Dwight med våra konstverk.
 
Jag och Jennifer utklädda för Halloween.
 
Ute på promenad på ett av de många mountainbikespåren när det fortfarande var en del snö kvar. 
 
 
  
Mitt första surdegsbröd. Lite missformade och         
degiga i mitten eftersom vi hade bråttom iväg
till en middag. Några minuter i brödrosten löser
degigheten dock...!
Banan- och chokladmuffins.
 
Surkål. Mumma! Färdig om två veckor...!
Jag har blivit bjuden på flera middagar med alla mina nyfunna medelålders vänner. Himla trevligt, men det är lite dags för mig att skaffa mig vänner i min egen ålder. Jag är på god väg...
Jag har träffat en Australienare - Jordy - som inte har så mycket annat för sig om dagarna så igår var vi på en premiär för en mountainbikefilm i byn och idag var vi på en lite annorlunda hike och en liten julmarknad i en by lite längre bort i dalen. 

Jag har blivit lämnad ensam att sitta hund- och husvakt i en vecka då Dwight och Jennifer är iväg. Det betalar min hyra för den veckan så inte så tokigt! Och liten hund - ganska lättvaktad. Hon ligger nu jämte mig i soffan framför brasan. 
Julstämning när jag och Jordy hittade en julmarknad i grannbyn!
 
Vi körde till en sjö och gick därifrån på en hike.
 
Klättring upp bland grottor på en stor klippvägg på gång - Jordy täljde sig ett "spjut" som vapen mot tänkbara pumor eller björnar.
 
Inga björnar eller pumor mötte vi men vi fick en fin utsikt.
 
Jag och Jordy på "toppen" av en intressant vandring...
 
Sen var det dags att gå ner (kasa ner) bland all småsten innan det blev mörkt. Skidsäsongsträning på hög nivå!
 
Här är min andra nya kompis... Dags att göra nåt vettigt med mitt tidsfördriv.
 
Så är jag hundvakt åt söta Luna.

Kommentarer
Postat av: soffan

Finemanj så fint! Jag tycker dina medelålders vänner verkar vara toppen, hehe men glad att du hittat em vän att busa och gå på äventyr med! Läser med full beundran din blogg! Kram från ett blött, grååååååt och fuktkallt halmstad...

2012-11-05 @ 17:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0