Sista veckorna på skidsäsongen.

De senaste två veckor har varit väldigt mycket skidåkning för min del. Jag vill verkligen inte att säsongen ska ta slut så jag är uppe varje dag - i ur och skur. Vi hade en vecka med strålande solsken och sen har det varit lite regn men även mycket snö! 
Som en magisk avslutning på säsongen kom det över 30 cm natten till i idag. En fantastisk dags åkning idag, och eftersom halva berget var stängt kommer det bli ännu bättre sista dagen där uppe imorgon.

En stor dag i Fernie var Hot Dog Day - då klär sig alla i retro kläder, åker runt på smala skidor och hoppar så som de gjorde förr. Det var en riktigt rolig dag!
Ännu fler har åkt hem nu, och det hålls farväl middagar lite här och var. Jag hade en middag men det var mest för att tömma frysen lite och en farvälmiddag till att bo hos Jennifer och Dwight. Så jag bjöd in mina vänner och gjorde köttbullar med potatismos och marängsviss - väldigt uppskattat. 
Nu ska jag packa ihop mina prylar här, åka skidor hela dagen imorgon, gå på personalfest och sen kommer jag att köra till Calgary antingen imorgon kväll eller måndag morgon för att ta flyget hem. Så vi ses snart allihop!!
Paul och Jeff kör riktig vårskidåkning. Det var runt 16 grader i backen den här dagen.
 
"Ingen har varit här innan mig"-känslan är underbar.
 
Nöjd med mina orörda svängar ner här.
 
Ett riktigt, riktigt fint åk. 
 
Paul har konverterat från snowboard till skidor - här hade vi en fantastisk dag mitt i veckan med nysnö och inget folk.
 
Det är vårskidåkning så man kan inte riktigt åka där man har kört hela vintern - där är nu en massa buskar och bar mark upptäckte jag...
 
Jag och Alexis vid högsta liften.
 
Paul och Laura i pisten. 
 
Actionbild i farten med Laura och Paul framför.
 
Jag och Laura.
Hot Dog day började med en riktigt stor frukost. 
 
Hela gänget i retro kläder på väg upp i skidbacken.
 
I bussen på vägen upp i backen.
 
Min ytstyrsel. Tyvärr var bindningarna på mina smala skidor sönder så det fick bli en accessoar på axeln istället.
 
Ryland kör snygga hopp på smala skidor.
 
Kul åkning...!
 
Hela dagen kretsade runt detta hoppet i en av backarna - här samlades alla och drack och tittade på folk som hoppade. 
Vi körde söderut där det är torrt och varmt och hade en trevlig kväll med korvgrillning.
 
Kate misslyckas lite med att poppa popcorn över elden...

Gänget på köttbullsmiddag - Dwight, jag, Matt, Paul, Alexis, Glen, Jennifer och Laura. 
 
Marängsviss till efterätt!
 
Och en lugn middag övergick till shotski - en gammal skida med shotglas på så alla måste tippa den samtidigt för att ta shoten.
 
Och en annan farvälmiddag med några jobbarkompisar!
 
 
Sista helgen i Fernie - 32 cm nysnö över natten!!
 
Kameran snöade igen lite. Helt magisk avslutning på säsongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0