Dyra böter vid besök i USA

Jag och ett gäng kompisar på 9 personer tog en tur till Montana i USA för att campa för två veckor sen. Vi hade en eld på kvällen, lagade frukost på samma eld på morgonen och gick sen de hundra meterna ner till sjön där vi åkte gummiflotte efter en båt (tubing heter det på engelska, men vet inte vad det är på svenska) och slappade. När vi kom tillbaka till campingplatsen hade en brandbil precis släckt elden och fyra polisbilar väntade på oss. 
Det hela slutade med att vi fick $400 (ca. 2800 kr) per person för nerskräpning (lämnat mat framme vilket attraherar djur) och för att ha lämnat elden utan uppsyn. Otroligt sura pengar, men vi förtjänade det så det var bara att betala och gå vidare. 
Hela helgen slutade också med att vi fastnade vid gränskontrollen lite längre än planerat så jag kom en timme för sent till jobbet. En lite oansvarig helg är väl sammanfattningen.

I övrigt har det varit två veckor fulla med jobb och annars mest cykling. Vi gick upp på Mt Fernie en dag också och flöt sedan i floden. 
Nu ser jag fram emot fredag - då Louise kommer på besök i två veckor!! Späckat schema väntar henne med bland annat vandring, cykling och wake boarding! 
På camping trip vid Lake Kocanusa i USA med ett gott gäng. 
 
Men när vi kom tillbaka till camping platsen väntade polisen på oss... Stränga böter för hela gänget.
 
Nåt får man ju göra för att liva upp stämningen igen. Så vi drog den här efter bilen runt på campingplatsen. 
 
Skoj...!
 
Söndrig stol hamnade på elden...
 
Cykling i Montana, USA. Jordan, jag och Tom tog oss en tur på en ruskigt bra spår! Mer än en timme i princip bara down hill. 
 
Reid Divide Trail med Tom och Jordan.
 
Jag kör Project 9 i Fernie. 
 
På vandring en härlig morgon.
 
Jag och Tom.
 
Gänget jag hänger mest med i Fernie - Tom, Katelyn, (hunden Aspen) Matt och Laura - på toppen av Mt Fernie. 
 
Läskig spindel men fin utsikt.
 
Efter toppturen tog flöt vi i floden. Bästa kombinationen hittills - Mc Flurry en varm dag i en badring i en flod. 
 
Vågorna blir ganska stora och snabba ibland så man får hålla i sig. Miniforsränning nästan.
 
Njutning på hög nivå.
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Sura pengar, men lite kul ändå! ;)
Åh, ja! Nu är det nära!

2013-08-15 @ 09:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0