Besök på ny skidort med vintercamping

Sen sist har jag varit på ännu en skidort. Jag och fyra andra packade ihop prylarna och åkte till grannorten, Kimberley. Det hade inte snöat nåt i Fernie så vi ville bara ha lite miljöombyte. Det har snöat mindre än hälften så mycket i Kimberley under hela säsongen dock, så där var det mest puckelpister, vilket inte är mina bens bästa vän. Men det var en rolig dag, vi lekte mest runt i backarna. 
Jag har velat campa ett bra tag nu, och äntligen fick jag med mig folk på den idéen. Jag, Glen och Ben satte upp våra tält vid sjön i närheten av de varma källorna som jag varit vid två gånger tidigare. Vi tog ett varmt bad (och ett snabbt ett i floden...), gjorde burritos, grillade marshmallows och drack öl. En himla trevlig kväll, och eftersom vädret varit otroligt milt de senaste veckorna (igår satt jag i t-shirt på terassen...!) så var det inte alls kallt att sova ute. 
I övrigt har det varit lite åkning och lite jobb. Det har börjat bli mer att göra på jobbet, åtminstone på helgerna. Dealen i Kanada är en ruskigt dålig timlön - under 70 kr i timmen - men där man kan tjäna pengar på dricksen då folk i regel dricksar ca 15 %. Så en bra dag med mycket folk kan jag tjäna runt 1000 kr i dricks på 4 timmars jobb. 
Nu ska jag få besök hemifrån! På tisdag kommer Erik (som jag träffade under säsongen i Frankrike och som jag var i London med i våras). Vi ska åka mycket skidor, ha knytkalas och en eld på alla  hjärtans dag och åka till Nelson och åka lite mer skidor. Ska bli väldigt kul!!
Ute på en fin morgonpromenad innan jobbet.  Mount Fernie i bakgrunden. Och The Three sisters mer till höger. 
 
Tog en halvtimme för mig själv i solen innan jag gick till en stressig dag på jobbet. Det var lite för mycket folk i backen också (man har blivit bortskämt under veckodagarna här) så lite för att komma bort från det också. Njutning.
 
En annan dag njuter jag av solen i väntan på att gå till jobbet igen under ett split skift (3 timmar på eftermiddagen). Hemma på terassen med bananbröd och bok.
 
Här är Corner Pocket, restaurangen där jag jobbar - ca en femtedel av den...
 
Ellie putsar glas.
 
Jag och Gen är redo för lunchrushen.

Glen, Matt, jag, Ben och Laura tog en tur till grannskidorten - Kimberley. 
 
Glen, jag och Ben i liften upp.
 
Laura. 
 
Matt gör det bekvämt för sig.
 

Ingen fantastisk åkning så då får man underhålla sig på annat sätt - komma under skylten utan att röra marken. Tror jag var den enda som klarade det i  slutändan.
 
Skidåkning i Kimberley - puckelpist. 
Jag, Ben och Glen ska campa så vi laddar upp för kvällen. Ingen Drive through för oss dock.
 
Fin kväll vid Whiteswan lake.
 
Efter ett bad i varma källor är det dags för burritos!
 
Vintercamping med Glen och Ben.
 
Ben brände gröten till frukost. Delikatess. 

Kommentarer
Postat av: Veronika

heja vintercamping!
härliga bilder som vanligt.
kram

2013-02-10 @ 20:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0