Bilduppdatering från Fernie

Här är ännu ett (något kortare!) klipp på när jag åker ett av mina favoritåk på berget.
 
http://www.youtube.com/watch?v=S4nzoFcTAuY
Den senaste tiden har mest varit jobb (otroligt långsamt dock, eftersom här inte är särskilt mycket folk för tillfället) eller skidåkning.
Det har varit blandade förhållande - det snöade en del förra veckan. Och sen regnade det - så det var vårskidåkning i slasket på berget. Och nu har det varit snötorka ett tag. Det har varit riktigt fina dagar med mycket sol i alla fall, även om alla börjar klaga på att vi behöver snö nu. 
Så detta blogginlägget kommer mest att bli fina bilder - se och njut.
Jag uppe på berget.
 
Glen kollar vart han ska  åka.
 
Jag och Glen fick de första svängarna här efter ett snöfall. Så bra.
 
Denna liften heter Whitepass - och den här dagen levde den upp till sitt namn...
 
Efter att det regnat rätt bra var snön tung och det var många laviner överallt på berget.
 
Fint ljus. Fernie ligger i dalen där.
 
Så kom solen... Sol, snö och kanadensiska granar är en fin kombination. 
 
Utsikten från högsta toppen är magisk den här dagen.
 
Åket ner var rätt fint också.
 
Fin solnedgång sett från Mt Trinity Avenue, där jag bor.
 
Nästa kväll tog jag mig till en utsiktsplats för att njuta av solnedgången...
 
Panorama över solnedgången. 
 
Vackert.
 
Jag och Luna-Baluna.
Även om jag har lärt mig hur man gör ett oljebyte så tackade jag inte direkt nej när Charles erbjöd sig att göra det.
 
Det är Zacs födelsedag så vi var ett gäng som firade med riktigt bra  middag. 2 svenskar, en kanadensare och resten australienare säger en del om fördelningen i Fernie...
 
Födelsedagsbarnet - Zac.
 
Vidare i baren med jobbarkompisar -  Tim, Kristal, Ellie och Kate.

Jag, Indigo och Breanne dansar loss.

Kommentarer
Postat av: Louise

Underbara bilder! Hoppas ni får lite mer snö nu! Kramar

2013-01-18 @ 13:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0