Isfiske och ut på tur

God fortsättning, alla!
Julruschen är över och jag har äntligen ett liv utanför jobbet. Det var två intensiva veckor med en väldigt massa jobb, ofta dubbelskift - först 11 till 3 och sen tillbaka igen vid 6 och jobba tills stängning runt midnatt. Men nu uppskattar jag destomera en dag eller en kväll då jag är ledig. 

På nyår var det också jobb. Det var väldigt mycket snack om hur hektiskt och jobbigt det skulle komma att bli, men det var inte så farligt. Vi hade en privat fest för runt 150 pers och jag stod i baren största delen av kvällen, det var stressigt men kul. De flesta i personalen var ordentligt sjuka, men vi var fyra stycken kvar till slutet - klockan 3 på morgonen var vi ute därifrån. 
Efter det gick jag till en fest jag blivit inbjuden till men som jag fick tacka nej till. De var ordentligt fulla när jag kom dit, men jag stannade en timme sen somnade jag gott. 
Jag fick en champange flaska som blivit över på jobbet och som jag lade i kylen när jag kom hem. Det var en mindre trevlig överraskning att öppna kylen morgonen efter och allt är täckt med champagne. Klockan var 4, jag hade jobbat tretton timmar och jag tänkte inte såpass långt som att inte lägga flaskan ner... Bra start på nya året.
En av mina lediga dagar föreslogs det isfiske och det har jag aldrig testat så trots att jag var sugen på skidåkning kunde jag inte riktigt säga nej till det. 
Så jag, Paul, Jamie och Cody körde till en sjö. På en mack på vägen hade någon sett en skylt att de skulle ha färkst bete, men det visade sig att det inte gällde vintertid. Så istället fick det bli bacon till bete... Det funkade inte så bra kan jag berätta. Men den var himla god grillad! Och vi hade trevligt med en brasa och några öl.

På väg tiil jobbet på nyårsafton.
 
Här jobbar jag...! Ska ta nåt bättre foto nån gång.
 
Gick upp klockan 6, tände en brasa och kollade på Juniorhockey finalen med Luna! Synd att vi förlorade...
 
På nyårsdagen kollade jag fel på schemat och var ute en timme för tidigt till jobbet, så slog ihjäl den timmen hos grabbarna Australiens hus. Det var här jag kom till festen lite sent på nyårsafton och vid den här tiden hade de satt igång att dricka öl igen.... Och bygger sig ett hopp.
Ben på marken, Paul, Riley och Jeff på taket. 
 
Ranglig stege från bilflaket upp på taket, med lite för många öl i kroppen...
 
Paul provhoppar.
 
Testa isfiske. Optimistisk till en början med bacon till bete.
Paul borrar ett hål i isen till mig. 
 
Och medan jag väntar på napp satte jag mig vid elden istället.
 
Såhär gjorde baconen sig mycket bättre. 
 
Jamie, Paul och Cody (och hunden Freddie) kollar om vi får nån napp.
Idag hade jag en hel dag utan jobb. Och fick ett erbjudande om att gå på tur. Precis vad jag ville då det inte har snöat ett tag och det mesta i skidområdet nu är uppåkt. 
Det var Pauls sambo - Tom som bjöd med mig då han skulle upp med sina jobbarkompisar Jordan och Aaron. Det var en lättillgänglig tur då vi tog liften upp och skråade genom skidområdet för att komma till en dal som heter Fish bowl. Där satte vi på stighudarna och började traska upp på bergskammen. Efter drygt två timmar uppförsbacke vände vi på skidorna och hade en helt fantastiskt åk ner. Värt varenda tungt steg uppför. 
Jag skyndade mig hem för att hinna med en dusch innan jag skulle till jobbet, men fick ett samtal att det var stendött och att jag inte behövde komma in. Så nu har jag en lat kväll istället och somnar antagligen snart. Härlig trötthet. 
Nu väntar mig två hellediga dagar till!! Det enda inplanerade är skidåkning. 
Jag njuter väldigt mycket av skidåkningen just nu då mina benproblem är så mycket bättre än tidigare säsonger. Jag gick till en pjäxexpert som sa åt mig att inte spänna mina pjäxor så hårt. Och jag måste säga att det hjälper väldigt mycket, även om jag har lite känningar då och då. Men det gör att jag kan njuta mer av åkningen och till och med kan hoppa utan smärta! 
Vi får se hur det går de närmaste dagarna dock, då jag ramlade lite illa och slog i eller sträckte benhinnan idag... 

Första gången Tom är på tur.
 
Upp till kammen ovanför Aarons (till höger) huvud gick vi. 
 
 
Tom och Jordan kämpar uppför. 
 
Varje sväng är det knepigaste. Det krävs en viss teknik - Tom är rätt på det. 
 
Tom.
 
Trött och nöjd.
 
Jordan. 
 
Dags att åka ner!
 
Tom på väg ner. Så kul!
 
Tom har ett lika stort leende på läpparna som jag. 
 
Aaron kollar så att alla kommer ner okej. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0