Värmebölja och björnattack

Folk i Fernie har återhämtat sig sen översvämningen. Istället kom en grizzlybjörn attack upp på nyhetsflödet. Uppe på Mt Proctor, där jag ofta är och cyklar och där jag vandrade för några veckor sedan, blev två män attackerade av en grizzly. Sätter respekt i hela byn helt klart. Lederna där uppe är nu avstängda tills de hittat björnen...
Läs mer här;
http://fernie.com/blog/2013/07/fernie-men-tell-story-of-grizzly-attack/
Inte kan man låta djurlivet hindra en från att göra saker, men jag ger mig i mindre utsträckning ut på egen hand. Min cykling har börjat utvecklas ordentligt, vilket är kul. Jag har snart kört de flesta spåren i byn. 
Det har varit otroligt varmt den senaste tiden dock, vilket har gjort det lite begränsat. Upp mot 40 grader - jag har plågats ordentligt, värme är inget för mig. Så det har blivit en del häng vid olika sjöar.  
Vi har startat en gemensam trädgård tillsammans med några vänner, då vi har en rätt stor gräsmatta. Så vi har planterat broccoli, kål, pumpa, squash, paprika etc. Detta var precis innan värmeböljan kom så de stackars växterna har haft en jobbig start, men förhoppningsvis tar det sig. 
Jag och mina sambos, Zoe och Kate, är på väg till bion. 
 
På en mindre vandring runt en sjö. 
 
Jag, Katelyn, Nicole och hunden Aspen på vandring i regnet. 
 
En varm och solig dag vid sjön där en sköldpadda slappar. 
 
Aspen är inte så förtjust i vattnet men behöver kylas ner så Tom bar ner henne i vattnet...
 
Aspen. =)
 
Jag och Kate gjorde en finfrukost åt en kompis - scones, pannkakor, fruktsallad......
 
Välförtjänt av glass och fruktsallad efter en cykeltur. 
Luke vänder jord och förbereder för plantering av trädgården. 
 
Kate, Jess och Luke planterar. 
 
Luke planterar tomater. 
 
Jag och Jess planterar paprika.
 
Färdigplanterat. Dags för vattning. 
Här har ni mitt kontor. Kör runt på golfbanan och säljer öl. Här är det cirka 40 grader varmt så ölen gick åt...
 
En trevlig dag på jobbet. 
 
Happy Canada day!
 
Fyrverkerier på Canada day. 
 
Efter en hård dag vid sjön är det Margarita-kväll och grillning med några kompisar. 
 
Tom, jag och Glen njuter av Margaritas i värmen. 
Avslutar med min morgonvy som jag inte kan bli trött på. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sofia

Ser fantastiskt ut, kul med trädgården! Tack för brevet, blev sååå glad! Njut fina du!
Puss o kram

2013-07-11 @ 09:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0