En massa cykling och lite vandring

Jobbet har satt igång lite mer nu, så jag jobbar 4-5  dagar i veckan. Trevligt att ha en inkomst igen.
När jag inte jobbar cyklar jag mest. Är jag ledig kör jag en runda på morgonen och en på kvällen oftast. Annars helst en gång om dagen i alla fall. 
Mina första rundor på cykeln tog mina vänner upp mig på rätt tuffa grejer - tuff klättring upp och tekniskt nerför. Jag hoppar av och går ibland och tvära svängar har jag inte blivit bra på än men i övrigt utvecklas jag rätt snabbt. Och jag förstår verkligen varför folk pratar så mycket om det i byn. Det är ruskigt, ruskigt roligt! Och det är ett bra träningspass när man cyklar uppför i 30-50 minuter. 
I övrigt har mitt liv de senaste tolv dagarna bestått av matlagning. Jag och min rumskompis, Zoe, har gjort en Detox vilket innebär att man rensar kroppen från gifter man stoppar i sig vanligtvis. Jag ville mest testa för att se om jag kände nån skillnad med tanke på hur mycket socker jag äter vanligtvis. 
Så dieten innebär; inget socker i någon form, endast färska råvaror, inget mjöl eller bröd, inga mjölprodukter. Och av någon anledning inte heller banan, apelsin eller vindruvor. Och sen en massa andra restriktioner.
Första veckan var plågsam. Men andra veckan gick helt ok. Jag kan dock inte säga om jag mår speciellt annorlunda... Imorgon börjar friheten igen så vi ska ut och äta frukost på stan! 
Det har också hunnits med en vandring på en av bergstopparna runt Fernie som jag har haft på mina lista.  Och en solig dag åkte jag och fyra tjejer söderut och slappade och badade  i en sjö. 
Under 12 dagar har jag och min rumskompis Zoe gjort en D-tox vilket har inneburit en diet utan mjöl, mjölkprodukter eller socker. Tänkte att det kunde vara bra för mig (med tanke på hur mycket socker och grejer jag äter vanligtvis) och för att se hur jag mår. Jag har velat avbryta ganska många gånger men mår rätt bra nu. 
 
Zoe och jag gjorde en lasagne med aubergine som substitut till pastan.
 
Jag tog och gjorde en dessert innehållande rabarber, jordgubbar och äpple. Som smuldeg blev det quinoa, nötter och havregryn. Och kokosmjölk med kanel på istället för glass. Den satt fint efter 10 dagar utan nåt sött kan jag säg!
 
Jag och Ruth njuter av regnbågsutsikt från vårt hus. 
 
Dubbel regnbåge - och det här är vad vi ser från vårt hus. 
 
Jag cyklar och cyklar och cyklar numera. I princip en gång om dagen. Om jag kan, två gånger. Det här är på toppen av mitt favoritspår just nu - Swine flu. Jobbig klättring, men väl värt utsikt och körningen ner!
 
Jag gick på en hike med två kompisar upp ett av bergen runt Fernie. 
 
Helt slut efter brant klättring, dags för paus. Laura och Matt. 
 
Matt, Laura och jag kom till toppen av Mt Proctor. Vi gick vidare till den andra toppen du ser i bakgrunden också. 
 
Fin mossa. Fin vy. 
 
Nöjd på toppen av berget. 
 
Jag och  ett gäng tjejkompisar tog en dag av ledighet i solen vid en sjö.
 
Och det var inte ens speciellt kallt i vattnet. 
 
 
Här är golfrestaurangen där jag jobbar nu. 
 
Och det här är utsikten över golfbanan från restaurangen. 

Kommentarer
Postat av: Louise

Skönt för dig att detoxen är slut! ;)
Bra jobbat! Jag ska också cykla i helgen! Vi ska till Ven! ;)
Kraaaam

2013-06-15 @ 09:24:11
Postat av: Veronika

Vad är dem där bollarna i sjön? Shark-protection?? muhaha

Kan knappt bäääärga mig att få komma å hälsa på!!! kram!

2013-06-15 @ 10:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0