Hemma på semester!

Jag har nu haft lite mer än en månads semester i Sverige. Den blev lite förlängd eftersom jag strulade till det lite med mitt visum, så jag fick betala en svidande summa för att köpa en ny biljett för att stanna i Sverige och vänta på visumet. Allt gott i slutändan och nu har jag kommit tillbaka till Fernie med ett visum som håller ett år till.

Jag har flyttat in i mitt nya rum, i ett hus tillsammans med tre andra tjejer från England och Australien. Det är ett stort hus, så vi har ett varsitt rum, ett bra kök och ett stort vardagsrum. Och det bästa av allt är trädgården och utsikten över bergen eftersom det ligger precis upp på en platå. Dessutom är det två gator till centrum. 
Imorgon börjar jag jobba på golfrestaurangen. Det blir till att servera och vissa dagar även köra runt i golfbilen och sälja öl på banan. 
Idag ska jag göra min första hike tillsammans med några jobbarkompisar! Sommaren är igång!
Här kommer några bilder från Sverige. 
Jag började med att köpa mig en stooor påse godis! 
 
Sen fick jag låna pappas bil  att köra på Sverigeturné i, i utbyte att leverera lite Revira. 
 
Jag hälsade på Louise i Göteborg!
 
Och sen blev det en helg hos mamma och Gunnar som flyttat till Karlstad. 
 
Isen hade spolats upp på Vänerns stränder. 
 
Sen hälsade jag på smågilnen i Vaggeryd. 
 
Matar Ellen.
 
Och på picknick med Samuel.
Sen var det 70-talsfest hos Li!
 
Helt underbart att träffa alla kompisar igen. 
 
Min första Valborg i Lund. Nyktert var det rätt trevligt att titta på folk. 
 
Li, Lisa och jag var på kallbadhuset i Malmö och badade i havet!
 
Jag fick följa med på personalfest med Maxi! Det var bara två år sen jag jobbade där sist. 
 
Under den största delen bodde jag hos Li, och då vaknade man såhär på morgonen. Söta Zakima.
 
Jag hjälpte pappa med lite jobb.
 
Och att klyva ved. 
 
Jag och pappa röjde undan en del i Almesjö. 
 
Sen fick vi målarhjälp! Li, Sofia, Louise och Dag kom och hjälpte till. 
 
Och sen åt vi grillat. 
 
Pappa bjöd med på 60-talsfest - Louise, jag och Renja. 
 
I en gammal lada utanför Mellbystrand var festen. Rüno spelade fantastiskt piano och pappa tjötade en massa på scen som vanligt. 
 
Frukost ute i solen på Renjas födelsedag.
 
Sista helgen hälsade jag på David (som jag träffade här i vintras) och kollade när han kitesurfade. Det vill jag testa!!
 
Sverige är fint, men nu säger jag hejdå!
 
Och här är min nya usikt från mitt hus!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0