En snabb vända norrut

Jag hade ca en vecka tillbaka i Fernie innan det var dags att sticka på lite nya äventyr. Njöt av vad antagligen var den sista cyklingen i Fernie innan vintern och umgås med vänner. 
Sen körde jag till New Hazelton - 140 mil norrut - till farmen där jag jobbade förra året för att hälsa på. Jag jobbade och hjälpte till med mestadels vedklyvning och stapling, åt gott och läste mycket. 
Lite komplikationer och längtan tillbaka till Fernie gjorde att jag lämnade lite tidigare än planerat. Så jag körde tillbaka på en dag, 15,5 timmar sträckkörning och sen var det bara att klä ut sig och gå på Halloween fest hela natten. Kul kväll och härligt att vara tillbaka! 
Så nu har jag en månad innan jag åker till Las Vegas utan jobb... Så jag ska njuta lite av ledighet och samla kraft och träna inför vintersäsongen. Som perfekt tajming snöar det just nu tungt utanför fönstret!
Hösten har kommit till Fernie på riktigt.
 
Njuter av cyklingen i det här. 
 
Fernie.
 
Solnedgång på toppen av ett cykelspår. 
 
Morgonvy. 
 
Höst.
 
Daves cykel var på lagning så vi körde en vandring till toppen av Castle mountain. 
 
Cykling en kall, frostig morgon. 
 
Älskar det här stället. 
 
När Katrin kommer igång och internetshoppar...... Nya pjäxor, ny jacka, nya vantar, ny mössa, ny klocka etc. etc... :)
 
Bilen är fullpackad igen och det är dags att köra många mil igen - närmare bestämt 140 av dem. 
 
Lämnade Fernie tidigt på morgonen så soluppgången var fin när jag körde genom Banff. 
 
Fin körning genom Jasper nationalpark. 
 
Hon går som en klocka...! Gjorde de 140 milen på 15,5 timmar - sträckkörning! 
 
Framme på Woodgrain farm i Kispiox valley - farmen där jag wwoofade förra året. 
 
Tog och testade vandringspåret ner till floden på cykeln... Det var inte riktigt gjort för cykling - mycket klättra över fallna träd och branta sektioner. 
 
Men jag kom ner till floden med Mia till slut. 
 
Och tog ett iskallt dopp i floden!
 
Njuter av solen efter cykelturen - shorts och linne i slutet av oktober...!
 
Utforskade ett annat spår där jag fick en fin vy på toppen. 
 
Dags att göra ost!
 
Typ tio liter mjölk, och det här är vad som blev kvar. 
 
Nästa steg - pressa osten. 
 
Färdig! Nu ska den vila i typ två månader innan den äts. 
 
Några dagar senare har den sjunkit ihop lite. 
 
Farmliv. 
 
Leroy. 
 
Kalven Harriet. 
 
Det här var vad jag gjorde mest när jag var där uppe - hugga och stapla ved...
 
...och mjölka Hazel.
 
Solnedgång över farmen.
 
Jag körde till Smithers en dag för att testa cykelspåren där. 
 
Himla kul spår!
 
Kom till en utsiktsplats. 
 
"Handivan".
 
Saknad av Fernie och lite andra komplikationer gjorde att jag körde tillbaka lite tidigare - 140 mil tillbaka på en dag igen. Jag börjar bli bra på de här långa körningarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0