Härliga höst

Hösten har kommit på riktigt till Kanada. Vi hade en vecka med en massa regn, då det inte blev så mycket cyklande. Men den senaste veckan har det blivit mer av det. Fina färger, prassliga löv och frisk luft. 
Igår firade jag min födelsedag med mina närmaste vänner i Fernie. Vi hade ett bås för oss själva där vi åt sushi, de sjöng för mig och sen gick vi ut efteråt. En väldigt lyckad och rolig kväll. 

Fick fixat bilen. Mekanikern gav mig en offert och sa att det kunde gå på allt från 1000 kr till 3500 kr, beroende på om jag behövde en ny katalysator och avgasrör. Men som tur var kunde han fixa det billigt, så det gick på under 1000 kr i slutändan. Tack gode gud för det. 
Jag har skaffat mig ett nytt jobb för vintern. Det är liknande det jobb jag hade förra vintern, då det är servering på en restaurang ca. 50 meter ifrån Corner Pocket. Men nu jobbar jag för skidbacken, vilket innebär en hel del förmåner som t.ex. ett säsongsliftkort (den största anledningen till att jag börjar där) och många rabatter. 
Min nuvarande chef blev inte glad på mig när jag berättade detta, och jag är lite nervös eftersom jag vet hur allt på Corner Pocket fungerar men det blir kul med lite förändring! Och jag sparar in $1500 på ett liftkort. 
Nu är golfsäsongen slut, så det är dags att åka på äventyr! Min födelsedag ska firas i Moab, Utah nere i USA. Jag och Dave ska köra ner de 150 milen dagen innan på söndag, där vi ska möta upp med mina farmvänner från Nelson, några andra kompisar från Nelson, Dave och Donna från Fernie (som bland annat tog med mig och Louise ut på sjön hennes första dag i Fernie) och några till. Och dagen ska firas med en ordentlig cykeltur - för det är det man gör där nere. Väldigt många från British Colombia kör ner dit för att förlänga cykelsäsongen. Vi ska dit i ca. 10 dagar och jag kan knappt bärga mig! 
Så Subarun får testa att köra 300 mil, innan den ska köra ännu 150 mil - norrut denna gången. Jag ska upp och hälsa på Jonathan uppe i New Hazelton - farmen där jag Wwoofade förra sommaren. Förhoppningsvis (peppar, peppar, ta i trä) håller bilen hela vägen åt båda hållen. 
Sist men inte minst ska jag i slutet på November åka till Las Vegas ihop med Paul och min rumskompis Kate. Vi ska vara i Vegas några nätter för att sen åka på lite roadtrip så det blir besök i Grand Canyon, Sedona, Joshua tree, San Diego och surfing någonstans längs kusten. 
Sen kommer jag tillbaka lagom tills det är en massa snö i Fernie (förhoppningsvis) och slängs in i mitt nya jobb!
Jag, Dave, Carl och Michelle körde ner till en flod där grizzlybjörnar hänger vid den här tiden på året och fiskar lax. Ingen björnlycka för oss, men en trevlig tur och lunch.
 
En runda på golfbanan med Dave, Carl och Michelle. 
 
Och likadant som förra gången - vi letade mycket bollar...
 
Carl hamnade i alla fall in i vattnet.
 
Vi gick nio hål på 3,5 timmar. På det här hålet har precis gjort ett par! Men fick sammanlagt 69 slag...
Höstutsikt från huset. 
 
Cykling bland höstfärger.
 
Det här är verkligen min favoritårstid. 
 
Småsvamp. 
 
Cykla bland fallna löv är lite småläskigt - man vet aldrig vad som gömmer sig därunder. 
 
En annan dag, ett annat spår.
 
Utsikt över Fernie. 
 
Dave och jag. 
 
För brant för att trampa upp.
 
Toppen av Mt Fernie var så nära så vi bestämde oss för att droppa cyklarna och vandra till toppen. 
 
Lagom svårt att vandra i cykelskor i snön...
 
Kammen av Mt Fernie. 
 
Njuter av snö och höstfärger på Mt Fernie. 
 
Jag och Dave. Inte förberedda på en vandring i snö, så dags att traska ner till cyklarna och köra ner ett av de roligaste spåren i stan! 
Samlade ihop mina bästa vänner i Fernie och käkade sushi för att fira min födelsedag. 
 
Jag och Katelyn matchar bra. 
 
Sen gick vi vidare till puben för lite fylledrag. Gareth och jag. 
 
Dave, Kieth och Tom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0