Sista veckorna på säsongen....

Slutet på säsongen närmar sig med stormsteg och det är bara ett par dagar kvar...! 
Enligt tradition firades Hot Dog day med att alla klädde ut sig i 80-talskläder, samlades i en av backarna, drack öl och hoppade på en kicker. Till skillnad från förra årets regn var det i år strålande solsken och hela dagen var fantastiskt rolig! 
Som en perfekt avslutning på skidåkande i Kanada var jag och Dave på tur med guide vid Island lake lodge. De har vanligtvis cat skiing, men nu i slutet på säsongen har man möjligthet att åka pistmaskinen upp till toppen och sen tura därifrån. Vi var högt upp i alpin miljö så även om det regnade i byn så hade vi några av de bästa åken på hela säsongen, och dessutom sprack det upp och blev strålande solsken. Den här dagen var en av mina bästa vinterdagar någonsin!
Nu är det packande och organiserande som gäller. Om en vecka kör vi på roadtrip! Och då flyttar jag också ut ur huset, så allt ska packas ner och jag kan säg att jag har hamstrat rätt bra de senaste två åren så det är lättare sagt än gjort...!

Ett stort gäng färgglada människor på Hot dog day.
 
Frukost hos oss. Mååånga pannkakor blev det. 
 
Finns det hjärterum finns det stjärterum.
 
Jag, Luke och Jess steker i solen. 
 
Jag och Dave. 
 
Dave kör tripod.
 
Kate och jag. 
 
Hoppa på hoppet. 
Event i backen - Monster enemy lines. 
 
Monster energidryck anordnar en tävling där 12 pers startar från toppen av den här bergskammen - alla startar samtidigt, först ner till botten vinner $20 000.
 
Sen ska alla människor som tittat på eventet ta sig ner. Livsfarligt...
På väg upp i pistmaskinen.
 
Spänd över dagen. 
 
Första åket ner. 
 
Jag och Dave. 
 
Ut på tur, aldrig sur. 
 
Efter ett riktigt bra åk är det dags att sätta på stighudarna och traska upp igen. 
 
Brant klättring... Här blev jag till och med höjdrädd.
 
Så kom solen!
 
Å hej å hå.
 
På led. 
 
Fräcka vyer! På andra sidan ser man våra spår ner, till höger av den spetsiga toppen i vänsterhörnet. 
 
Woho!
 
Glädjerop!
 
Och dags att åka ner efter en fantastisk dag!
 
Sol och öl på terassen och kolla in allt vad vi åkt under dagen.
 
Gruppen njuter av öl och utsikt. 
 
Nöjda med dagens insats. 
 
Sen dricks det ännu mera öl i pistmaskinen ner. 

Kommentarer
Postat av: joan

Så härligt♥

2014-04-10 @ 08:32:58
Postat av: Ronny Mellby

Tack för att vi fått vara med på dina äventyr.
Glad Påsk från Mellby.

2014-04-18 @ 08:09:55
Postat av: Sofia

Jihoo! Två år minsann, vart tog tiden vägen? Ska vi leka i sommar? Kram

2014-04-22 @ 19:36:10
URL: http://www.komloss.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0