En skadad skidåkare...

Det var längesen jag lade upp ett inlägg nu... Jag skulle åka till Golden och åka i Kicking Horse idag och planerade att ta en massa bilder och lägga upp efter det. Men det är horisontellt läge på mig just nu. 

I förra veckan började det äntligen snöa efter många veckors snötorka. Jag hade två fantastiska heldagar på berget onsdag och torsdag med en massa underbara svängar. I fredags var jag uppe igen men hann inte med så många åk innan jag droppade en klippa på en travers, landade fel och vred knät. Jag trodde mitt ligament var av och att det var slutet på säsongen för mig. Så jag storgrät när jag långsamt åkte ner med vikten på ett ben. 
Kom till skidpatrullen och första hjälpen och när han började prata om vad det kunde vara och att det kommer fler säsongen grät jag ännu mer. 
Gick till läkaren dagen efter som sa att inget var av utan bara ett uttöjt ligament. Det kostade mig $650 för den undersökningen men jag gick därifrån väldigt lättad, och försäkring täcker det där. Förhoppningsvis kan jag åka skidor om någon vecka igen!!
Så anledningen till att jag inte lagt upp nåt inlägg på ett tag har helt enkelt varit snötorka. Det har varit en vardag med lite längre sovmorgon de flesta morgnar, köra upp och åka lite skidor, jobba och kanske gå ut och ta några öl. En vardag jag älskar men än dock en vardag - inte mycket foton blir det
Jag upptäckte att mina skidor var sönder för någon vecka sen. Hela kärnan i skidan hade "exploderat". Jag gick med dem till affären där jag köpte dem (jag köpte dem dock begagnade inför denna säsongen då det var en demo skida och fick dem billigt) och de pratade med Nordica som gav mig ett par nya skidor på garantin! Fantastiskt! De här skidorna kostar $750 nya, utan bindning - jag köpte demo skidorna för $500 med bindning!
Jag uppgraderade dessutom till männens version av samma skida - lite styvare kärna och lite tyngre, vilket gör en otroligt stor skillnad! Och jag älskar nu mina nya skidor, om möjligt, ännu mer! 
Det har varit kallt ett bra tag - neråt -27°C. Och eftersom det inte snöat på länge får gå på lite hike för att få några orörda svängar. Hela kroppen svettas men tårna är fortfarande iskalla...
 
Dags att köra ner.
 
Väl värt den hiken för att få köra ner här!
 
Kall, fin dag. 
 
Istapp.
 
Sprillans nya skidor på garantin - Nordica Patron. Fantastiska!!
 
Så kom snön till slut!! Louie är glad. Dags att köra orörd, djup, härlig snö!
 
Daves rumskompis Mark.
Just hemkommen från backen med order att ligga still och isa knät...
 
Dave piggade upp mig med blommor och choklad på Alla hjärtans dag... 
 
...och tog mig på en fantastisk tre-rätters middag. 
 
Det är jobbigt att vakna och få ett sånt här mail... Alla åker upp och leker och jag får sitta kvar i soffan. 
 
Men det är också lov i Kanada, så för ovanligthetens skull lååånga köer. 

Kommentarer
Postat av: Ronny Mellby

Riktigt tråkigt med ditt knä. Du kan ju kyla ner det med dina kalla tår. Men kul med nya skidor.
Krya på dig önskar Mellby.

2014-02-17 @ 23:32:42
Postat av: Soffan

Aj aj aj typiskt! Men försök vila en vecka så är du snart på skidorna igen! Massa kramar

2014-02-18 @ 23:38:19
URL: http://www.komloss.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0