Tillbaka i backen...!!

Gladare miner nu...!
1. Det snöar inte en massa varenda dag...
2. Jag har fått besked att jag kan åka skidor igen!!
 
Jag har antagligen skadat menisken, vilket innebär att jag inte kan sträcka ut mitt ben fullt. Men 6 besök hos sjukgymnasten har gjort att det är bättre, och hon gav mig idag tillåtelse att stå på ett par skidor igen! Inga dropp, och inte för mycket eller för hård åkning - men än dock skidåkning!  Så idag har jag varit uppe och kört ett par timmar! Stort leende hela dagen. 
Jag kommer antagligen få träffa en läkare när jag kommer hem till Sverige för att kanske göra en magnetröntgen och se om jag behöver göra en titthålsoperation men håller tummarna för att tiden läker menisken. 
Veckan som var har varit lite bättre. Eftersom det inte snöat så har folk inte varit så upptagna med att vara uppe på berget. Dave tog med mig till Sparwood en dag för att kolla en second hand affär och besöka världens största lastbil. Mina vänner Jess och Luke bjöd mig på kaffe och hembakta kakor och sen gick vi på en promenad efter. 

Så det positiva här är att Veronika kommer ikväll (!!), och vi kan nu åka skidor ihop! Hon har köpt mina gamla skidor - vi får se hur hon klarar av att manövrera ett par puderlagg. Får hoppas hon gjort sina benstyrkeövningar. 
Mötte upp Dave för lunch i backen på en av puderdagarna. Dags för honom att testa snus...! (Han var inte så förtjust...) 
 
Pizzakväll. Ziggy och Dave garnerar pizzan.
 
I secondhand butik i Sparwood. 
 
Var tvungna...
 
Världens största lastbil!
 
Ett leende på mina läppar efter många dagars bitterhet...
 
Ute på promenad längs med floden. 
 
Ladan.
 
Utsikt på vägen in mot byn igen.
 
Kapsyl.
 
Dags för hockey final! Heja Sverige!
 
Kollade matchen kl 5 på morgonen tilsammans med 4 Kanadensare. De öppnade champagne och grejer... Suck.
 
En ögoninfektion fick jag också efter att Dave råkade smälla huvudet på mitt öga. Dyrt optikerbesök och ögondroppar...
 
Äntligen uppe på skidor igen!!! Stort leende på läpparna. 
 
Och det kändes inte ens något i knät så fort gick det och kul var det!
 
Härlig dag. 
 
Dave hoppar, jag får inte...
 
En snubbe tappade skidorna... Och hans fru fick traska upp med skidor på och hämta dem!! 

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh vad skönt för dig!
Kul att Veronika kommer!! Var snäll mot ditt knä nu!

2014-02-28 @ 08:37:00
Postat av: Louise

Åh vad skönt för dig!
Kul att Veronika kommer!! Var snäll mot ditt knä nu!

2014-02-28 @ 08:37:00
Postat av: Ronny Mellby

Kul att få bilder på dig i backen igen.
Åk försiktigt!!!! Men det kan du väl inte!?

2014-02-28 @ 16:19:48
Postat av: Lisa

Vad skönt att benet är bättre så att du kan njuta!
Härliga bilder.
Stor kram!

2014-03-01 @ 08:49:52
Postat av: Lisa

Vad skönt att benet är bättre så att du kan njuta!
Härliga bilder.
Stor kram!

2014-03-01 @ 08:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0