God fortsättning

Gott nytt år! 

Mitt nyår var samma som förra året, jag jobbade till 3 på morgonen. Men jag klagar inte då jag fick $270 i dricks den kvällen! 

Min första vecka detta året började fantastiskt bra med cat skiing. En kompis, Rob, är skidguide för ett cat skiing företag i Nelson så han fixade en väldigt bra deal om jag kunde få ihop ett gäng kompisar. Det var inga problem alls - vi var 13 stycken som åkte upp i en pistmaskinen och hade 10 ruskigt bra åk ner.

Vi körde också till två olika skidorter och åkte i liftsystemen. Vår första dag i Red Mountain var sådär, då de inte har fått så mycket snö hittills så vi åkte nog alla på någon sten. Men vi hade kul ändå.
Tillbaka i Fernie är det inte mycket folk i backen, det drar igång i februari igen men fram tills dess njuter vi alla av inga liftköer. Idag var antagligen den bästa dagen den här säsongen, men mycket ny snö. 
På vägen till Nelson över Kootenay pass. 
 
Matt, Laura, jag och Dave åker ihop en solig dag i Whitewater, Nelson. 
 
Inte så mycket snö men mycket skoj att hoppa från. 
 
Nelsons skidbacke. 
Hela gänget är redo för en grym dag!
 
Jag och Dave är redo för första åket. 
 
Katelyn, Laura och Carl kommer ner. 
 
Matt droppar.
 
Dave. 
 
Jag. 
 
På väg upp för ännu ett åk. 
 
Inne i pistmaskinen. 
 
Guiden Martin, Carl, Hannah, Ziggy och Glen. 
 
Hela glada gänget i solen. 
 
Det här är INTE vad man ska göra när man är på cat skiing... Jag, Dave, Jordan och Jeff åkte vilse och fick hika ut 20 minuter eller så för att komma tillbaka till caten. Hoppsan. 
 
Rob guidade oss också.
 
Glada miner. 
 
Dagen firas med champagne!
 
Skål.
 
Jag fick åka framme i pistmaskinen när vi körde ner. Woho.
 
Hela gänget är grymt nöjda med dagen!
 
Underhållning i bilen på vägen hem när vi sitter på färjan. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh!! Verkar ju grymt kul!! Så sjukt fint!! Här regnar det, inte alls avundsjuk!!

2014-01-10 @ 18:21:04
Postat av: Louise

Åh!! Verkar ju grymt kul!! Så sjukt fint!! Här regnar det, inte alls avundsjuk!!

2014-01-10 @ 18:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0