Längdskidåkning, gå på tur och ut och cykla.

Snöfallet förra veckan fortsatte en dag till med ännu 40 cm nysnö. Vi körde hårt under de två dagarna, så hårt att mina ben sen var fullkomligt utmattade och jag kollapsade leendes efter 5 fantastiska svängar, vilade några sekunder och körde några svängar till. Jag kände att säsongen var räddad för min del - inte lika bitter över att ha missat det stora snöfallet när jag var skadad. 

Sen kom det några soliga dagar och snön var för en gångs skull stabil så jag och Dave gick på tur för första gången i år. En riktigt bra dag där vi hann med två fantastiska åk. 

Vi har också varit ute och åkt längdskidor. En kompis firade sin födelsedag så vi var ett gäng på 12 pers som körde längdskidor i 8 km för att komma till en restaurang ute i skogen. Där åt vi raclette. En förlovning avslöjades också av födelsedagsbarnet och det var en riktigt kanondag!

Nu har det blivit lite varmare igen. Det snöar fortfarande en del på berget men i byn tog vi fram cyklarna igår! Även om jag idag har ont i rumpan efter att ha suttit på sadeln så var det härligt att trampa sig fram igen. 
Det är också nödvändigt med ett alternativt transportmedel nu eftersom jag har sålt min kära bil (!). Planen var att behålla Daves bil och köra den till Vancouver i april, men lite impulshandlande slutade med att båda bilarna plötsligt var sålda, utan några problem alls, och nu ska vi istället hyra en bil för att köra till Vancouver. Vi slipper i alla fall oroa oss för att någon bil ska paja på vägen...

Ännu en fantastisk dag i backen! 
 
Dave är helt slut efter två långa dagar med hård åkning. 
 
Men så kom solen fram och jag njuter på balkongen efter en grym dag. 
 
Retroweekend så jag och Jess tog på oss retrokläder och var lätt snyggast i backen. 
 
Orörda svängar dessutom!
 
Så var det dags att gå till jobbet!
Stighudar på - vi ska gå på tur. 
 
Jag kämpar mig upp för backen.
 
Dave har lite problem i svängarna. 
 
Härlig dag. 
 
Uppe på toppen, dags att köra första åket ner. 
 
Snön var djuuup och min skida lossnade nånstans där långt ner i snön...
 
Och upp igen!
 
På toppen igen. 
 
Dags att åka ner. 
 
Och ännu ett grymt åk ner! 
 
Jag kommer ner i skogen. 
 
Dave hoppar. 
Snödjupet uppe i skidresorten är just nu 4 meter...! Så de har blivit tvungna att gräva ut så att liften inte tar i snön.
På längdskidor med ett gäng mestadels australienare. Det gick knappt att ta ett gruppfoto utan att folk ramlade som käglor.
 
Dave börjar med att trixa med en 180. 
 
Dave och Tom bestämmer sig för att köra lite offpist. 
 
Det gick sådär...
 
Otroligt roligt att kolla på alla som åkte - värt att nämna att alla i gruppen är snowboardåkare förutom jag och en till. 
 
Solen tittade fram. 
 
8 km senare... Framme vid stugan var det middag. 
 
Raclette... Mums!
 
Cykeln har fått komma fram från källaren. 
 
På cykeltur! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket vårväder!
Jag läser också Gameof Thrones serien, kommit till bok tre, tror du läser samma. Helt fast! Ser fram emot att se serien sen! weeooo njut nu innan allt är sålt och packat ner. Kram

2014-04-07 @ 20:52:43
URL: http://www.komloss.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0