Road trip till Kicking horse

Vi fick ihop ett fantastiskt gott gäng som åkte på roadtrip till skidorterna Kicking Horse och Revelstoke. Jag hittade ett billigt hotellrum där vi sov 7 pers, med eget kök och bubbelpool på terassen mitt i backen. 
Så vi körde en dag i Kicking Horse tillsammans med Veronika och Ryan. Det blev bara tre åk, då vi hikade i ca 45 minuter för två av de åken, men så värt det! 
Revelstoke var inte riktigt lika bra. Vi hikade och letade som galnar för att hitta lite färsk snö, men det var omöjligt - varenda centimeter på det berget hade folk åkt. 
Förra veckan började alla förbereda sig för våren eftersom det var soligt och varmt. Vintern är över... Men icke. 40 cm nysnö i backen och alla var uppe på berget igen! Och det var definitivt den bästa dagen på hela säsongen - den 20 mars! 

Utsikt från hotellrummet...
 
Öl i bubbelbadet - helt ok sätt att avsluta en bra skiddag på. 
 
Vi lagade en stor portion spaghetti med köttfärssås. 
 
Hela goa gänget!
Keith, James, Dave, jag, Glenn, Matt, David, Veronika och Ryan.
 
David, jag, Veronika och Ryan. 
 
Jag och Matt från Nya Zealand. 
 
Hika upp för berget för att få några fina svängar.
 
Vi ska nästan upp till den toppen och åka ner på andra sidan. 
 
Veronika är trött. 
 
Glada grabbar. Glenn, James, Dave och David. 
 
Jag och syrran på toppen!
 
Dave och jag. 
 
Ryan och Veronika åker ner. 
 
Och så går vi upp igen! Jag, Ryan och Jess kämpar. 
 
Brant klättring. 
 
Dave åker ner.
 
Andra rundan ner!
 
Väl värt hiken med fina svängar ner! David.
 
En annan lite mindre hike. 
 
Underbar dag. 
 
Häller ölen på ett isblock med kanaler så Keith dricker den från botten. Funkade inte så bra...
 
Skål.
 
Lunchburgare. 
 
I gondolen i Revelstoke. Matt, James, jag, Dave, Keith och Glenn.
 
Jag och grabbarna hikar i Revelstoke.
 
Lunch i Revelstoke, ännu en härlig dag.
Tillbaka i Fernie och det har snöat 40 cm under natten! Jag, Dave och David är i liftkön tidigt. 
 
Bästa dagen på säsongen!!!
 
De öppnar Currie bowl - och alla rusar för att få första svängarna! 


Kommentarer
Postat av: Louise

Grymma bilder!!
Helt fantastiskt för er att ni fick nysnö en sista gång! ;) Konstigt att säsongen snart är över!!
Massa kramar!!

2014-03-21 @ 10:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0